091209

tjenare, idag har varit en tuff dag. Jag sov i princip inget alls i natt, kunde inte sova för jag hade för mycket tankar i huvudet. För mycket oro och för mycket funderinga i skallen.

Och ja, jag brast rätt hårt idag. Jag överreagerade och satt och grät i skolan, antagligen mest på grund av min sömnlöshet. Jag var så trött att jag knappt orkade med mej själv liksom. Det är jobbigt för jag vill så mycket mer och jag vet inte riktigt hur jag ska uppföra mej.

Att vara sej själv brukar funka, men genom att vara mig själv sätter jag antagligen mig själv i trubbel. Eller i förlust rättare sagt. Samtidigt som det kanske inte är värt en vinst om jag vinner den genom att inte uttrycka mig själv? Ja, åter igen funderingar.

Jag har i alla fall satt upp några riktlinjer, jag hoppas att det kanske funkar.
* jag ska sluta tjata
* jag ska vänta tills du ber mej
* jag ska låta dej sakna mej även om det kommer vara jobbigt
men utan att sakna mej kan du nog inte uppskatta mej.

I helgen vet jag inte vad som händer, har inget planerat så direkt. Är bjuden på fest på fredag, men jag vet inte. Jag & Sidney firar en månad på fredag så vi får väl se.

Nu är det dags för mej att kämpa på med Samhäll B arbetet som ska in i morgon, har 5 & ½ A4 kvar att skriva. Skiver om Rwanda konflikten och fan vad trögt det går alltså.

juste!
Anonym om 071209:
sluta röka :( snälla. kasta inte bort idtt liv. du kunde väl ta och skriva om varför du röker/ varför inte sluta?
hälsningar en trogen läsare


Svar: Jag började röka när jag gick i åttonde klass, min mamma slutade cirka ett halvår efter jag börjat men jag har alltså varit uppväxt med rökare. Både min mamma och min låtsaspappa rökte innomhus (utan fläkt) och har gjort hela mitt liv så ja, jag har liksom aldrig haft något emot det så jag antar att det är därför jag började. Finns inga bra anledningar att börja röka egentligen

Och jag slutar inte för att jag känner mig inte motiverad, vilket är ett måste om man ska sluta. Man måste ha bestämt sig helhjärtat annars är det ingen idée. Jag trivs bra som rökare, det är liksom min grej på något vis. Och varför sluta om jag trivs?



Later y'all

Anonym om 071209:
sluta röka :( snälla. kasta inte bort idtt liv. du kunde väl ta och skriva om varför du röker/ varför inte sluta?
hälsningar en trogen läsare

Meddelanden
Postat av: Tiny.

Tycker jag låter som en bra sak, varför sluta om man trivs med att röka? , det är samma sak för mig!

You know it girl! <3

2009-12-09 @ 17:29:05
Postat av: Luke

Jobbigt att läsa. Hoppas verkligen det löser sig. =/

2009-12-09 @ 23:11:10

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0