Hemma från skolan idag

Jao, var hemma från skolan idag och dagens sjukdom hette ångenst. Den paniken och illamåendet jag kände i morse var inte okej, så jag valde att stanna hemma och plugga ikapp lite. Har fortfarande många uppgifter att ta igen men det får bli en annan dag. Men ja, måste till skolsköterskan i morgon och snacka lite. Fortsätter det såhär kommer jag gå in i väggen och sluta fungera helt.

Jag är inte byggt för allt arbete journalistikinriktningen innebär och jag är rädd att jag inte kommer klara av detta. Men jag vill verkligen, jag vill kunna säga att jag klarat den inriktgingen och helst med MVG i alla ämnen. Men jag vet inte, jag sätter og för hög press på mej själv. Grejjen är att jag vet att jag inte är dum i huvudet, jag är en smart och lättlärd person. Men dessverre saknar jag självdeciplin och studieteknik. Jag kan alltså inte bestämma mig för att "idag ska jag plugga" för jag skjuter upp det och skiter i det. Jag vet inte hur man planerar upp sitt pluggande och jag kan inte få mej själv att göra det. Något jag måste kämpa med väldigt mycket.

Och när det bli många uppgifter på en gång klara jag det ännu mindre, det fungerar helt enkelt inte. Istället för att göra så mycket jag klarar så skiter jag i allt och sen ligger man efter som fan. Ja, det är inte kul att ha det såhär och det är ju inte bara så att jag skiter i allt och sen är det bra. nej nej, sen kommer ångesten - min bästa vän.

Jag kan känna ångest för allt, ja verkligen allt. Jag känner ångest när jag inte sminkat mej, ytlig som jag är, jag känner ångest när jag har skulder jag inte kan betala tillbaka, jag från ångest när jag ser att jag nästan inte har några ciggaretter kvar eftersom jag är medveten om att där ryker 50:- till. jag får ångest för att jag sitter hemma på helgerna och inte är ute och röjjer med kompisar samtidigt får jag ångest när jag är ute och röjjer för att jag inte sitter hemma och är "mammas flicka"

jag tror all min ångest beror på att jag vill vara perfekt från alla håll, jag ställer höga krav på mej själv men klarar inte av att genomföra dem. Jag söker ständigt bekräftelse på att jag duger.


aja, måste gå. ska fixa en sak! sista och enda inlägget för idag, men bye bye !


Meddelanden
Postat av: Markus Solberg

och här sitter jag.. o bara väntar på att du ska komma in på msn o säga hej... :( miss u <3

2009-09-29 @ 20:47:02

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0