Zandy says FUCK IT!

Fyfan vad sur jag är! När fan ska folk sluta vara sånna jävla idioter, jag fattar fan inte att vuxna människor inte kan bete sej mer moget!?

När man var mindre så såg man liksom alltid upp till vuxna på något vis, dom hade så rätt om så mycket och ja, de var förebilder helt enkelt. Men desto äldre jag blir desto mer inser jag att du inte har mer vett bara för att du är vuxen.
Nu kanske jag ska avslöja varför jag är så upprörd. Idag när jag satt i köket och skar grönsaker till tacosen så säger mamma att hon måste be mej om något hon aldrig bett mej om förr, att jag börjar klä mej mer normalt(!) och satte mej ju i försvarsläge med en gång - liksom What the Fuck!?
så jag frågade varför och då berättar hon att några från denna jävla skitbyn som mamma inte ens visste vilka det var hade kommit fram till Mamma och Bengt idag och frågat på vilken gata jag går(!!!!!!!) Dom menade alltså att jag såg ut som en hora.
Jag blir så jäääävla sur, hur fan kan man gå fram till en främmande människa och säga ngt sådant om deras dotter? Hur kan man ens ha så lite vett? jag är förfan 17 år och har bara min egna stil, thats it. JÄVLA KUKHUVUDEN!


____

Och ja, ni gissade rätt! I morgon ska jag på rättegång, Loves rättegång angående en misshandel som skedde på nyår. Jag är kallad som vittne och det suger röv. Jag vill verkligen inte, inte ofta att jag tycker ngt är pinsamt men detta är fan det! USCH . hela salen kommer vara fucking tyst när jag går in sen ska jag svära på att bara tala sanning :c


____


Sista grejjen för inlägget, idag träffade jag fina Philip med dom vackra ögonen (han hatar när jag säger det haha) och det var as mysigt!




PUSS


Meddelanden
Postat av: Sid

det är det som är nackdelen med att bo i en sån håla, det bor en massa intelligensbefriade bönder där som är för dumma för att inse att det finns en värld utanför deras trygga lilla egna bubbla som de skapat på lögner, falska ideal och en hopplöst föråldrad syn på "hur saker ska vara". Bry dig inte om vad de säger för idiotiska saker.

2009-11-04 @ 20:37:32
Din Blogg http://twistedorigin.blogspot.com
Postat av: linaaaa

jag måste ju bara säga att jag älskar din stil som fan !



men jag håller me dig om att vissa vuxna fan inte förtjänar all den respekt de får pga att de är vuxna, finns ju tillochmed 5-åringar me mer vett i skallen än vissa vuxna, världen går utför!

2009-11-04 @ 21:20:52
Din Blogg http://rrep.blogg.se/
Postat av: Natalie

håller fan me !



det är en jävla 40 åring som lixom, direkt han ser mig, tar sin lilla moppe, kör förbi mig å skriker "emo" :s och han är 40 jävla år lixom!



och idag gick han förbi mig å sa: "halloween har redan varit" endel växer fan aldrig upp!

2009-11-04 @ 21:24:22
Din Blogg http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Åsa, HUNDraelvan

Nä usch vilken sågning...förstår att du blivit både ledsen, arg och förbannad!



En tanke som dök upp: Om inte dina "vuxningar" gillar din stil kanske de t.o.m. tycker det är "bra" att få medhåll från andra..? Att kunna hänvisa till "okända sanningssägare" (hick) kan ju vara rätt bekvämt.

Låter hursomhelst v ä l d i g t mossigt och intolerant, i mina ögon ser du inte mer "utmanande" ut än många av tjejerna i mitt punkgäng under sent 70-tal. Så om korta kjolar, trasiga strumpbyxor och leopardmönster fortfarande 30 år senare chockerar den "normale" Kinnabon är jag klart glad att inte behöva bo där..^^

Och du - om typ 8 månader är du myndig. Fri att göra och bo var du vill. Tjoho, liksom!



Morgondagen tror jag du kommer att fixa galant. Det är ju rätt enkelt att "bara" hålla sig till sanningen. Däremot den som i ett sånt läge börjar fabulera ihop nya historier - alltmer osannolika - brukar rätt snart få problem.



Skickar en styrkekram och hoppas den är till någon hjälp!



2009-11-04 @ 21:31:58
Din Blogg http://egetbevag.se
Postat av: Fa1ly

Det kommer gå bra! jag tänker på dej ! <3

2009-11-04 @ 21:38:08
Postat av: Elli

Jag förstår hur du känner dig.

Jag bor också i en liten håla (Hallsberg), här finns det tre till som vågar vara sig själva, och de går inte ut på dagtid. Jag är adopterad indier med tuperat hår som inte klär mig som alla andra och jag får alltid ta att alla kollar snett på mig, mina kläder etc. När folk däremot hoppar på din mamma och Bengt har saker och ting gått för långt. Fine att mina föräldrar har ifrågasatt många gånger för två-tre år sedan och frågat vad fan jag har på mig och kommenterat saker som "har du horstrumpbyxorna på dig?" (ja hade sönderklippta nätstrumpbyxor) men jag gav dom bara fingret och sa "ja det har jag, vad ska du göra åt saken". Det ligger,tyvärr, i folks natur alltid kika snett på den som sticker ut och vågar vara annorlunda, det gäller bara att bete sig som en teflonstekpanna och låta kritiken rinna av en, det är de enda som finns att göra. Tyvärr är det ett pris man får betala för att våga vara sig själv. Sug åt dig det som är bra och kasta av dig det andra, du verkar som en stark tjej och jag tycker inte att du ska låta såna där totalt omogna kommentarer trycka ner dig! Sådana här saker bevisar bara hur omogna vuxna människor egentligen är. Det räcker med att man har en KISS-tshirt på sig för att folk ska glo och fälla kommentarer som att man är satanist och gud vet vad, dom vet ingenting, du vet! Du är den du är och det kan ingen ändra på, vad glad för det!

Det här blev en uppsats, med extremt mycket ordbajs, men du vet nog vilken poäng jag har med min kommentar!

För att slutligen citera en riktig cooling;

"TA INGEN SKIT" (grynet).

/Elli

2009-11-04 @ 21:52:39
Din Blogg http://steelheart.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag håller med dig, det gör jag verkligen! Inte bara när det gäller klädstilen utan vid andra jobbiga tillfällen som dom ska komma med nåt att klaga på så kan vuxna vara en riktig pain in the ass! Finns inte riktigt så mycket att göra faktiskt.. Det är bara att leva som man själva känner för och bara lyssna på dem när det handlar om vettiga saker! Din klädstil bestämmer du själv över, ingen annan! Och hallå, det är inget jävlla 1800tal här där alla bär stora klänningar från tårna ända upp till hakan det är la för fan 2000tal där folk klär sig hur fan dom vill utan att bry sig om vad folk tycker om det. Det är något jag kallar MOD.

2009-11-04 @ 22:05:49
Postat av: mathea

stå på dej ! kram !

2009-11-04 @ 22:12:54
Din Blogg http://ispravak.blogg.se/
Postat av: m

finns såna idioter, suck..

2009-11-05 @ 12:16:10
Din Blogg http://paintmymind.blogg.se/
Postat av: deniz

Att vittna är inte så illa som man tror. Kom ihåg att andas med magen och inte med bröstet, då blir man lugn. Det är lite pinsamt men oftast så går det väldigt snabbt.



Lycka till nu :)



RnR

/d

2009-11-06 @ 12:53:22
Din Blogg http://denizfryksell.bloggplatsen.se

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0