hejhå boderline

Idag är Jennie här och leker med mej, vi har spelat kort och druckigt kaffe. Och så har jag hjälpt henne lite med hennes pojkväns födelsedagspresent. Ganska gulligt faktiskt :)

förövrigt saknar jag Sidney otroligt mycket, vill bara krypa upp i hans famn och pussa honom på halsen så han ryser till tihih, han är så söt min fina baby!

Annars rullar livet i skogen på, jag vantrivs lika mycket som vanligt och önskar att jag var någon annan stans, fast en skillnad är det. Nu vet jag vart jag önskar att jag var och det är ju ett steg på vägen. Min låtsaspappa och mamma diskuterar om jag har boderline för att de av någon konstig anledning började läsa boderline-symtom/diagnos och insåg att de till viss del stämmer in på mej - vilket jag vetat länge. Men eftersom jag känner att jag klarar mej fint, det finns folk som behöver den vården mycket mer än mej så varför ska jag ens ge det energi?

Jag tror inte själv att jag har boderline, jag tror bara att jag är en person som tänker ganska mycket, kanske lite för mycket. 


diagnos för boderline:
* gör stora ansträngningar för att undvika verkliga eller fantiserade separationer

*
uppvisar ett mönster av instabila och intensiva mellanmänskliga relationer som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nedvärdering

* uppvisar påtaglig osäkerhet och instabilitet i självbild och identitetskänsla

* visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (till exempel slösaktighet, sexuell äventyrlighet, alkohol-, medicin- eller drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning, kaotisk livsstil).

* vissa kan uppvisa suicidala gester, suicidhot och ibland upprepat suicidalt beteende, eller självskadande handlingar

* är affektivt instabil, vilket beror på en påtaglig benägenhet att reagera med förändring av sinnesstämningen (till exempel intensiv episodisk nedstämdhet, irritabilitet eller ångest som vanligtvis varar i några timmar och endast sällan längre än några få dagar)

* känner en kronisk tomhetskänsla

* uppvisar inadekvat, intensiv vrede eller har svårt att kontrollera aggressiva impulser (till exempel ofta återkommande temperamentsutbrott, konstant ilska, upprepade slagsmål)

* har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller dissociativa symptom.

Ja, det jag har strukit under är saker jag tycker passar in till viss del eller helt och hållet. Eller saker jag har gjort/kännt. Men ja, tror nog alla kan krångla till det lite grann så man känner igen sej.

Fast jag blir lite orolig när jag läser fortsättningen iofs, men som sagt. Jag mår inte dåligt av det i så fall så ja, kul för er som är "friska" om jag nu är sjuk. Vet inte riktigt hur jag ska förmedla rätt budskap(?)

__

Nu blev det ett långt inlägg. jag är ganska duktig på det nuförtiden. Måste fixa nya bilder också känner jag .__.


Meddelanden
Postat av: Ölhatten

Alla kan diagnosera sig med borderline. Borderline - tonåring. Samma sak.

2009-11-14 @ 17:16:35
Postat av: julia

fin blogg! :D

2009-11-14 @ 17:58:51
Din Blogg http://chuulia.blogg.se/
Postat av: isa

inte samma sak, ölhatten, stor skillnad men vid dom flesta psykiska sjukdomar finns några punkter man kan känna igen sig i men det är inte samma sak som att man har sjukdomen.

2009-11-14 @ 18:03:54
Din Blogg http://iibubbles.blogspot.com
Postat av: pimpXprincess

Ölhatten har en poäng. Om man jämför tonåringar med beskrivning på Borderline har nästan alla det. Men Borderline är värre och ingenting som vem som helst har, även om det kan verka som att man har det. Tro mig, jag vet. Min mamma har Borderline.



Oroa dig inte för om du är sjuk eller ej, ta vara på hur du mår istället. Sedan är det ju skitsamma vad orsaken är. Huvudsaken är ju att man försöker må bra vilket som? En person med Borderline är ju inte sjuk jämt... Och som sagt, Borderline påminner ofta om att vara tonåring. Därför kallas det ofta tonårsbeteende.

2009-11-15 @ 11:11:40
Din Blogg http://pimpxprincess.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0