Michael Jackson

King of Pop har avlidit, som ni alla säkert redan vet. Själv har jag aldig intresserat mig speciellt mycket angående hans musik, men jag tycker absolut att han är en av de personer som gett musikindustrin allra mest. Hans musik är allmänbildning och vem vet inte om Michaels berömda moonwalk? Vem har inte hört talas om honom? - Precis, ingen!
Nu när han dött sörjer många fans, världen över och andra skrattar och hånar? För mig är det oacceptabelt. Jag förstår inte att ni inte har mer hjärta eller respekt, hur fan kan man göra något sådant! Jag har lust att säga att jag ska se er skratta när era föräldrar eller eran allra käraste går bort - men jag kan inte för jag är uppfostrad med alldeles för mycket respekt för att ens kunna säga något sådant!

Ni som hånar honom för hans utseende eller hans död, har ni glömt vad han gjort? Har ni glömt att det bland annat är tack vare honom ni har artister att lyssna på? Stora artister i alla gener har inspirerats av hans kreativitet och hans goda hjärta. Han har rekodet i flest sålda album med albumet Thriller med över 100 miljoner sålda exemplar och samtiliga av hans album efter det står på toppen av mest sålda.  

Ni kanske bara hör rykten och litar på dom, att han blev anklagad för sexuella trakasserier år 2003 angående det säger jag BULLSHIT! Han var aldrig pedofil, förstår ni inte att det bara är medias jävla skitsnack för att tjäna pengar.
Sanningen är att under år 2000 vistades hela familjen ArvizoMichaels Neverland vid flera tillfällen, ibland hela familjen andra gånger bara pappan och barnen och fåtal tillfällen bara barnen. Ett av dessa barnen var Gavin Arvizo, killen som Michael sedan blev anklagad (INTE DÖMD!!!!) för att utfört sexuella övergrepp på. Någonstans år 2001-2002 separerade David Arvizo(pappa till Gavin) och mamman. Mamman hamnade i en pressad ekonomi och fann svaret hos sin son, hon anmälde Michael för sexuella övergrepp på hennes son och hotade att stämma honom. För en kändis som har pengar och ett rykte att skydda förstår jag mycket väl att Michael betalade pengarna för att få ett slags "end of story".

Dessutom tror jag att Michael säkert gett mamman lite pengar om hon bett om det eftersom han var en god människa som brydde sig om mänsikgheten. Han grät för att barn svälter och skänkte flera miljoner dollar till välgörenhet, något många artister gör men han gjorde det från hjärtat och inte bara för att ge ett gott intryck! Alla Michaels vänner säger att han var mycket barnkär och om han kunnat räddat alla barn i världen från allt ont, vilket han dessvärre var oförmögen till - hade han gjort det. Och hans näst intill overkliga kärlek till barn har inget med pedofili att göra, har man av sin egen far blivit misshandlad för att inte sjungt rätt som liten förstår jag varför man försöker beskydda dessa ynkliga varelser som barn faktiskt är.

Jag måste ställa en fråga, en fråga men mycket klok vän också ställt nämligen min bäsa vän nathalie, har ytligheten tagit mänskligheten så långt, att vi inte kan blunda för den längre? Något mycket klokt skrivet. Michael Jackson var inte vacker, det vill jag inte påstå, men han var i alla fall en bra människa på insidan.

Rykten säger att han opererat om näsan och klorblekt sin hy för att fylla upp önskan om att vara vit, andra säger att han led av sjukdommen vitiligo vilket gör att huden tappar pigment, han har själv berättat i en intevju att han redan 1980 började få vita fäckar på huden men att han änvände mörk make-up för att dölja detta men tillslut var hans hud till större del vit med svarta fläckar och så började han använda vitt smink för att döjla dessa. Men vare sig han ville vara vit eller led av sjukdomen så har jag förståelse. I ett land som USA som har genomgått så oerhört mycket rasism är det väl knappats konstigt om man önskar att man är vit?
Och hans näsoprationer beror inte på önskan om att vara vit utan ett benbrott han 1979 var tvungen att operaras för, men oprationen gick inte som planerat vilket resluterade i en följd av näsoprationer.

Det finns tusentals rykten om Michael Jackson men det finns en sanning, och den är att han var en bra männsika på insidan som på grund av detta fått genomgå ett helvete. Som personer oförmögna att finna medkänsla startat. Så innan ni lyssnar på media vill jag bara säga en sak, en löng tjänar oftast mer pengar än sanningen.

Och slutligen, Rest in Peace Michael "King of Pop" Jacksson!




Meddelanden
Postat av: näthlyy

Äh fyfan... jag är helt jävla mållös. Kan inte fatta att min bästa vän har skrivit en sån sjukt bra text - som jag verkligen håller med om! Den är sorglig på något sätt också, mest är det väl för att jag helt enkelt insett försent vilken människa han var :/



Är som sagt var stolt över dej Zandra.

Älskar dej<3

2009-06-27 @ 01:03:55
Din Blogg http://wildisthewind.blogg.se/
Postat av: RocknRollBabe

Tack nathalie, det värmer ända in i hjärtat!

Bröm från dig är det bästa, jag älskar dig oerhört mycket! <3

2009-06-27 @ 01:08:52
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: Mathilda.J (Spookiie)

Sandra, detta var en obeskrivligt fin text och jag håller med dig till 100%! Han var en god människa och så är det bara och att folk säger såna saker om honom nu får mig att skämmas över att vissa människor är riktigt tomma i huvudet.. Men som du skrev han är "king of pop" och det kommer han alltid att vara!

Bra text Sandra! Riktigt bra!

2009-06-27 @ 01:12:08
Din Blogg http://www.metrobloggen.se/Asskicking
Postat av: Anonym

Tack för att du är en vettig männsika mathlida!

tack för berömet, det stärker :D Ni har jävlig najs blogg föresten :D <3

2009-06-27 @ 01:17:25
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: Anna

Du skriver EXAKT de ord jag känner inom mig. Jag mår illa när jag ser allt hån och alla respektlösa kommentarer gällande MJ. ALLA, oavsett va de gjort/inte gjort, ska behandlas med värdighet och respekt. Speciellt Michael som tillfört världen och musikindustrin så otroligt mycket. Alla i hela världen har påverkats av honom på ett eller annat sätt.

Må han vila i frid!

2009-06-27 @ 01:22:41
Postat av: RocknRollBabe

jag håller med dig till fullo, men respekt verkar vara något vår gereration näst intill förlorat helt och hållet. Vilket är synd eftersom det är en nödvändighet för ett fungerade samhälle!

2009-06-27 @ 01:26:04
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har skrattat och hånat han lite grann.. Ångrar mig så jävla mycket nu. Denna texten fick mig att börja gråta! Och jag gråter nästan aldrig. Jag förstår nu att även om Michael inte ser så bra ut, är han en himla bra person på insidan! Fan att man inte har fattat det innan, bara lyssnat o läst allt bullshit i tidningar och på radio.. Nu efter detta har jag t.o.m börjat lyssna lite på hans låtar! Reast in Pease!!

2009-06-27 @ 01:40:13
Postat av: Zandra

De flesta sitter nog i samma sists som dig, förstår inte riktigt vem han faktiskt var utan har bara hört det negativa utan att ta reda på sanningen. Men, tack för berömet - det glädjer mig att jag lyckats beröra någon till tårarna. då har man nuddat hjärtat! Tack för kommentaren, Anna (nummer två på detta inlägg haha xD)

2009-06-27 @ 01:46:54
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: jez

zandy babe, jag blev helt tom på ord :|

så sjukt bra skrivet! vet inte vad jag ska säga .



äntligen har du satt alla som hånat honom på plats!



<3

2009-06-27 @ 12:21:46
Din Blogg http://jezzyheat.blogg.se/
Postat av: kajsa

känner inte dig, men det där var sjukt bra skrivet! :)

2009-06-27 @ 12:53:30
Postat av: Johanna (Hannie)

Zandra jag kan bara säga fyfan vad bra skrivet ingen skulle ha kunnat skriva så bra som detta ärligt du verkligen öppnade hela dej & fick ut allt som jag behövde jag kan bara säga tack typ , & säga du skriver grymt bra du kmr kma långt med detta & jag håller med dej till 110%! Bra gjort gumman :) <3

2009-06-27 @ 13:04:37
Postat av: Miståår Thaii

Nog den bästa bloggen jag läst om jag ska vara ärlig:D

2009-06-27 @ 13:25:05
Postat av: RocknRollBabe

Jez: tack så mycket, tack som fan snarare :) Du är underbar :) <3



Kajsa; tack så mycket :D:D



Johanna, tack gumman, betyder! Du är så jävla bra <3



Miståår Thaii: tack så jätte mycket, kul att du uuppmuntrar - då lovar jag att det kommer fler iinlägg :D

2009-06-27 @ 13:57:15
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: Dany Thunder

FÖRBANNAT!!! jäävla bra skrivet!!



STOLT!!!!! över att kalla dig min vän=)!!



det är samma sak med mig.. alldrig varit något fan av hans musik direkt.. men inflytande har han haft.. inte många artister som itne skulle finnas idag utan honom..



the king of pop är han absolut!!



blev jäävligt chockad av att höra att han dött.. lider SÅ INNI HELVETE!! med hans fans!!.. vet ju som sagt hur det känns när äns idol försvinner ur äns liv=(!!



en än gång FÖRBANNAT!! jäävla bra skrivet gumman.. du är så sjuukt dutkig o kan verkligen uttrycka dig.. är verkligen jätte stotl över o ha dig som vän!!



önskar jag va lika smart som dig<3^^

2009-06-27 @ 16:28:31
Postat av: rocknrollbabe

tack så mycket Dany, du är undebrar! <3

2009-06-27 @ 16:55:41
Din Blogg http://itsrocknrollbabe.blogg.se/
Postat av: Åsa, HUNDraelvan

Tummen upp för en nyanserad text!

Nånting som verkligen behövs i "debatten".

Livet är ju liksom inte bara svart eller vitt... (ofrivilligt fyndigt^^) Och ju fler som lär sig hitta mellanlägen desto mindre risk för överslag och våldsdåd.

Kram, kort å gott!



2009-06-27 @ 20:38:20
Din Blogg http://egetbevag.se
Postat av: Agnes

Zandra!



Så sjukt bra sagt! Man fick verkligen tunghäfta!

Allt satt precis perfekt! Superbra och moget skrivet!



/agnes ;D<3

2009-06-27 @ 21:49:33
Postat av: rocknrollbabe

tack så mycket Åsa & Agnes :D

2009-06-27 @ 22:20:25
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: Britt

Kan bara hålla med de andra :) Du skriver förresten jättebra!

2009-06-27 @ 23:20:28
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

rest in peace, älskade, älskade michael!

2009-06-28 @ 00:28:26
Din Blogg http://esth.blogg.se/
Postat av: Zaaandy :*

tack!

2009-06-28 @ 11:51:34
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: Ahliis

riktigt riktigt bra skrivit (:

blev helt mållös (:

tycker att du ska fortsätta skriva massa för det kan du verkligen :D

2009-06-28 @ 13:55:06
Postat av: Allis

Underbart bra skrivit. Jag håller med om exakt allting. Jag blir så fruktansvärt arg på dom som bara skrattar åt honom för att han är död, hur kan man bara göra en sådan sak?

Tack för texten, den var verkligen riktigt fin och jag fick tårar i ögonen för jag älskar Michael Jackson som in i. Vila i frid älskade Michael Jackson, hoppas du har det bra där du är.

2009-06-28 @ 13:55:34
Din Blogg http://xxraawrxx.blogg.se/
Postat av: kitty

så jävla bra & sant skrivet!

2009-06-28 @ 13:59:53
Din Blogg http://blondinkitty.blogg.se/
Postat av: Zaaandy :*

tack så jätte mycket, allihopa!

2009-06-28 @ 15:20:44
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: Alicia Dixon

Jag tror absolut inte på med att han våldtagit en person! men jag gillade aldrig honom endå , men han är ju kändast i världen efter Elvis ! fattar inte folk det !!! ( R.I.P MJ ) (L)

2009-06-28 @ 16:30:50
Postat av: Anonym

Jag tror absolut inte på med att han våldtagit en person! men jag gillade aldrig honom endå , men han är ju kändast i världen efter Elvis ! fattar inte folk det !!! ( R.I.P MJ ) (L)

2009-06-28 @ 16:31:31
Postat av: Hilma

Jag är ett jätte stort Michael Jackson fan o har läst massor både bra o dåligt om honom men det här du har skrivit prickade precis. Det där är verkligen MJ!



Rest in peace! <3

2009-06-28 @ 16:37:31
Din Blogg http://xblackangelx.blogg.se/
Postat av: zaandraaaa

Tack, det glädjer mig sjukt mycket att ni uppskattar mitt skrivande! :)

2009-06-28 @ 17:16:10
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: sarah

fy fan vad bra skrivit!

2009-06-28 @ 20:56:12
Din Blogg http://ninjabob.wordpress.com
Postat av: Anonym

heeelt rätt!

2009-06-30 @ 23:04:26
Postat av: Hännie

finns bara ett ord som passar in mållös..

sjukt bra skrivet kan själv knappt fatta men är hur stolt som helst att ha dej som vän! <3

2009-07-03 @ 14:59:48
Din Blogg http://jsrivoltella.blogg.se/
Postat av: Nicole

Riktigt bra skrivet!

2009-07-05 @ 00:45:14
Postat av: Josefin / ejandersson@bdb

du har så rätt bruden! jag går själv media och vet hur mediabranschen gör för att få sälja saker. allt är bara snack bara för att få sälja. i media är det fullt av lögner att man knappt vet vad sanningen är idag. Men igen, väldigt bra skrivet och jag håller med dig helt och hållet. Ha det bra :*

2009-07-14 @ 22:57:29
Postat av: Vikkan

Grym text!!!

jag har vart ett MJ fan så länge jag kan minnas och detta med hans död tog väldigt hårt på mig..

Det är inte många texter som har vart såhär bra som din,är så sjukt trött på alla som hånar..

Känner ju inte dig men.. ALL RESPEKT!!

2009-07-23 @ 23:50:29

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0