let's get rocked - rockweekend dag 1

Nu tänkte jag skriva min uppdatering om rockweekend.
Kör en dag i varje inlägg så kan jag pausa i mellan :P

i alla fall, här är dag 1.

Rockweekend Dag 1 - 8 juli 1009

Jag & Love går upp tidigt på morgonen för att packa ner de sista grejerna vi ska ha med oss, som tex smink, tandborste, madrass och sånt. Göran kös oss upp på bynd där vi ska ta bussen och självklart regnar det ute. Vi säter oss på bussen och åker till Sollefteå sen till Sundsvall och där äter vi på max i väntan på tåget. Sedan tar vi tåg till Söderhamn där vi skall möta upp Ballsmash och hans flickvän Therese.

Vi sätter oss på bussen mot Bollnäs och träffar på massa najs folk på bussen, bland annat Johan, Robert & Krull. Dessa blir våra camping-kompisar till festivalens början. Väl framme i Bollnäs måste jag till bakomaten för att komma saldo och ta ut pengar till Therese och sedan drar vi till systembolaget och fixar de sista nödvändigheterna för årets festival! På vägen dit pissar dessutom Ballsmash utanför pingstkyrkan och de andra super vid busshållsplatsen medans vi väntar på nästa buss. Vid bankomaten upptäcker jag till min förtvivlan att jag bara har 273 kronor på kortet varav 200 skulle ner direkt i thereses ficka. Detta innebar att jag och Love inte skulle ha några matpengar på 5 dagar eller några pengar att åka hem för.

På sista bussen mot Kilafors ringer Love sin mamma och hon ska sätta in 600 på mitt kort. Men eftersom hon inte kunde få mitt kontonummer förän på torsdagen skulle vi inte ha några pengar förän fredagen eftersom överförning mellan två olika banker sker över natten. Men det gjorde inte så mycket eftersom vi har pannkakor med oss :)

Väl framme på campingen hittar vi en fin plats där hela gänget slår upp sina tält, jag hjlper till med Theres tält och sedan börjar festandet. Alla var väl lite halft party och jag träffade Miriam, Andrea & Josefin från sundsvall som är gammla polare till Love, skitsköna brudar! Vi är väg och raggar alkohol på diverese husvangscampingar och tält. Alla är trevliga och det känns skönt att ha åkt. Trots att jag trotsat min mamma som fortfarande inte vet att jag åkt.

Framåt 22 tiden förvinner Love in i tältet på grund av depritioner av att hans mobil är borta men jag springer runt ytterligare några timmar för att sedan krypa ner i en uppvärmd bädd brevis världens finaste. Men någon sömn får jag minsann inte, antagligen mest på grund av att allt väsnas, bilar med stora ljudanlängningar cirkulerar inne på campingen och på utsidan av våra dragkedjor är festen forfarande igång. Frammåt 3 tiden springer någon nisse runt och har fått för sig att Love har hasch, antagligen på grund utan att han tagit hand om min rullrobak tidigare den kvällen. Robert och någon annan kille försöker få honom att hålla käften men klockan halv 5 öppnar jag tältet och säger till honom att Love fan inte har någon hasch och att han inte ens röker! Det blir tyst ett tag och jag lyckas äntligen somna.

Meddelanden

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0