Die Another Day - Rockweekend Dag 3

Rockweekend Dag 3

Med fet lust att dö vaknar man och längtar tills klockan blir 17.00 eftersom någon gång då skall pengarna Loves mamma överfört sitta på mitt konto och vi kan få mat för första gången på 3 dagar! Vi levde på vidriga pannkakor vi hade med oss, som jag lovar inte smakade något vidare efter någrta blöta nätter i ett tält.

Men i alla fall, Love ligger och funderar på vädret på utisdan vår blåa, blöta och kalla tält. Tillslut häver han sin trötta kropp upp och öppnar dragkedjorna och jovisst, det regnar fortfarande. I över ett dyng har det bara öst ner regn över den lilla festivalplatsen i Kilafors. Utanför tältet sitter en man lerig från top till tå i en brassestol, ja, och sover såklart. Men munnen mot himmlen, vidöppen så regnet bara faller in.

Love släpper "dörren" till tältet för att hitta något att klä på sig, och jag tar på min min sista torra tröjja, eftersom vatten läckt in i all packning är alla våra kläder genomblöta och inte speciellt välkommnande att ha på sig. Bara några sekunder senare är den leriga mannen påväg in i vårt tält, han rotar under filten och drar tag i mina fötter. Hans blick är tom och jag tror seriöst inte ens han märkt att vi är där inne. Men slutligen frågar Love honom vad fan han tror att han håller på med.

Mannens tomma blick tar lång tid på sig att finna Loves ögon, dom är stirriga och genomskinliga. Samtidigt som det börjar vrida sig i magen på mig håller tältet på att explorera av spänning och jag kommer på mig själv med att ha slutat andas, Tillslut trycker han fram ett svar: "vadfan tror du jävla idiot? jag ska in och sova i min säng!" Love svarar att det faktkst är vårt tält och mannens tomma ögon ger ett intryck av fundersamhet och långsamt sticker han ut huvudet ur tältet igen.

Love drar snabbt igen dragkedjorna och mannen utanför blir vansining och ställer sig upp och skriker ut över campingen. "jävla hora", "jävla sprutluder" och liknade fraser uppmärksammas - samtidigt som han sparkar på tältetshörnen och om ni missat det låg det stora vattenpölar där, dom sparkar han på så de flyger tvär över hela tältet och landar på mig. Iskallt vatten över hela min kropp och jag får andnöd. min sista torra tröjja!

Vi hänger större delen med Dowwe & Linda och tittar på dem när de käkar pizza eftersom vi själv inte har råd att äta något, men när de är mätta får vi ta deras kanter och fyfan, mat har aldrig smakat så bra! Dagen rullar på och och pengarna kommer aldrig.. men världens underbaraste andrea lånar oss 200kr - evigt tacksamma!

I min värsta depression i vårt nya tält, som vi tagit över efter Dowwe & Linda eftersom de bosatt sig i sin bil, påminner Love mig och att Martin Sweet kommer att lira i kväll, tillsammans med Gemni Five för er som inte vet, Jag antar att ett litet leende spricker upp i mina mungipor och jag försöker fixa iorning mig och så anständig ut, så gott det går utan plattång eller spegel......... men han är ju ändå Martin Sweet (en pudding)

Och när jag hjläper Andrea tvätta av den värsta leran från sin jacka efter att ha hjälpt Zandra(inte jag) upp ur leran så ser jag honom, förvisso med ryggen vänd åt mig men jag är säker, det är han som står på andra sidan stängslet. Jag flyr sedan till Zandras tält för att kolla hur det är med henne, hon byter om inne i tältet och hennes grannar raggar för fullans och försöker få mig att stanna och supa mig redlös med dem och självklart lägger de klart upp för mig att jag gärna får dela tält och säng med samtliga killar i tältet. Men jag avböjer så artigt som möjligt och till min räddning kommer Love och drar iväg mej.

Bara några sekunder senare står han bara några decimeter i från mig, ja jag står där med Maritn Sweets hand i min! och jag måste säga att han är jävligt mycket snyggar irl än på bild. Tråkigt att han inte är så social bara, men det är smällar man får ta. För hans  flickvän var ju sovial i alla fall.

Senare på kvällen kollar vi på Gemni Five, står längst fram och de öppnar med min favoritlåt I Am Hollow. I slutet av spelningen kastar sångaren ut deras papper med vilka låtar de ska lira men den flyger in på scenen igen. Vakten tar den och kollar ut över de som står pressade mot kravallstaketet och funderar på vem som ska få den. Alla sträcker fram sina händer mot honom och helt förtvivlat inser jag att min arm inte når längst eftersom jag står mellan Love och en annan blond sleazegrabb. Så helt utan att tänka med fullständig tillit på min charm säger jag till vakten att jag borde få den för att jag är sötast, och killen brevid mig säger sedan att han är sötare. jag knuffar till honom och säger skämtsamt att han inte ska sno mina repliker. Sedan ger vakten pappret till mig och dagen slutade bra som fan!

dag 4 & 5 blir i samma inlägg - i morgon!

Meddelanden
Postat av: missmartini

ojojoj de va ingen bra dag i början , men som sagt efter regn kommer solsken =D

2009-07-17 @ 19:01:34
Postat av: Agnes

usch...det där med tältet lät inge kul.

Ännu en anledning till att slänga tältet...hoho.



MartinSweeeeet. Avis? JA!

2009-07-24 @ 20:59:05
Din Blogg http://aczizt.blogg.se/

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0