bröst är kvinnlighet

Som de flesta antagligen inte vet har jag stora komplex för mina bröst, jag tycker de är alldeles för små och sjuk jävla fula. Varje gång jag kollar mig i speglen naken vill jag bara skära av dem, Jag hatar dem verkligen! Detta gör självklart att jag är väldigt bröstfixerad, jag känner konkurrens av tjejer med en stadig hylla osv. Och som ni kanske anar vill jag operera mina bröst, jag vill ha silikonimplantat och främst för min egen skull såklart! Om man inte ens kan ligga med bar överkropp brevid sin pojkvän har man rätt grova komplex.

bröst för mig är på något sätt kvinnlighet, sexigt och förförande. Killar säger alltid att bröst är viktigt/attraktivt och att tjejer de faller för måste ha en schysst hylla, och hur otillräcklig tror ni inte en tjej med ett plattbröst känner sig på en skala? hur osexig tror ni inte man känner sig när man ser på sej själv när man vet att bröst är sexigt. Och själv står man med en A-kupa som knappt fyller ut tröjjorna?

Att visa mig i bikini är något jag sedan bröstutvecklingen satte igång allitid haft väldigt svårt för, spelar ingen roll om den är i trekants modell eller bh-modell - det syns ändå att jag inte har de bröst jag önskar att jag hade. Att låta andra se det jag brukar försöka döjla ör obehagligt. Att anta vilka tankar som flyger genom den personen som granskar min kropp är avskyvärt. Jag hatar det.

Nu tror ni säkert att jag vill se ut som självaste Pamela, men ni behöver inte oroa er, det är inte alls på den nivån. Jag vill bara ha 75 c kanske, max men viktigast av allt är en vacker och attraktiv form. Det är det jag suktar allra mest efter.

Men anledningen till att jag skriver allt detta är egentligen för att jag vill försöka få er att förstå vilken otroligt stor grej jag gjorde idag! Jag lyckades fanimej med något helt otorligt. Jag solade topless på en allmän strand (förvisso inte speciellt mycket folk men jag gjorde det!!!!!!!!!) jag har nog aldrig varit stoltare över mej själv. Och beslutet tog jag i grund på att det är så jävla fult med en läckert solbränd kropp och vita bröst haha! Men självklart var detta bamsesteg inte lätt för mig! Utan händerna var ju uppe för att dölja ett flertal gånger och jag vill tacka Love för detta stora framsteg, för som singel och raggningsmatrial hade jag aldrig klarat detta psykist. Men eftersom att jag vet att jag har världens bästa pojkvän hemma vet jag också att det inte spelar någon roll vad grabbarna på stranden tycker.

____


Idag har som ni säkert förstått familjen varit på stranden och haft det bra, ätit chips, melon, oliver och cocostoppar - mums!
Det känndes bra att ligga på samma strand som så många gånger förrut, att höra havetsbrus, att känna igen sig och bara få njuta av att ha möjlighet att åka utomlands. Trots allt är jag faktikst väldigt tacksam för att jag haft möjlighet att se andra delar av världen än bara sverige, för sverige är trots allt inte världens mittpunkt. Tycker synd om alla som aldrig haft möjlighet att resa utanför sveriges gränser.

Dagens bästa måste ju ändå varit killen som kom fram till mig näe vi var påväg tillbaka till bilen från stranden som stannar mig och säger något på spanska & jag svarar att jag inte pratar spanska - på spanska eftersom det är en av de få saker jag faktiskt kan. Så han säger på väääääldigt ranglig svenska att jag har jordens vackarste ögon och han undrar om jag vill bli bjuden på middag, Men jag var tvungen att tacka nej eftersom jag inte hade tid haha, kändes rätt elakt men han tog inte illa upp i alla fall! Tur det :D


ja, detta blev ett långt inlägg så jag får nog ta att avsluta nu faktiskt, kan ju klistra in en bild för nöjets skull!
Funderar föresten på att ändra bloggdesignen, borde jag? eller är den bra som den är?



hahah jag ser ut som värsta flörtaren & lite fjortis men det gör ju inget haha
& min hylla ser faktiskt helt okej ut på bilden = skum cam! :s






PUSSpåer


PS. bloggtips - snorungarna - lätt bland det roligaste jag läst!

Meddelanden
Postat av: M

Personligen så gillar jag inte stora bröst, vet inte varför. Visst, dem kan vara fina och runda.. men inget slår mindre bröst enligt mig!



Tycker att du ska vara stolt över din kropp istället för att skämmas.

2009-07-29 @ 21:27:39
Postat av: Rocknrollbabe

svar till "M".

Jo, jag vet att jag borde vara nöjd med min kropp eftersom jag är av den slanxka typen som många andra tjejer önskar sig, men har man komplex så har man och om jag hade kunnat bli av med dem på ett kick hade jag helt klart valt det eftersom de är besvärliga! Men tack för kommentaren :)

2009-07-29 @ 21:44:37
Din Blogg http://itsrocknrollbaby.blogg.se/
Postat av: missmartini

ja har 75d :P killarna gillar det men ja vill inte ha killar som gillar mig för mina bröst ja vill ha en omtänksam men jävlar, sånna finns inte xD!

2009-07-29 @ 22:26:51
Postat av: Dany Thunder

jag tycker du duger PRECIS!! som du är.. du är finaste som du är<3^^!!



men jag vet EXAKT!!!! hur det känns o inte va nöjd med sig själv tro mig.. i´ll support you either way. vad du bestämmer dig för i framtiden<3^^!!



hoppas du har det bra over there=)!!



puss o bamse bamse måbra kramar!!!

2009-07-30 @ 11:58:23
Postat av: Åsa, HUNDraelvan

Oj - DU som är så himla FIN?!



Här kommer ett äckelhurtigt positivitetstänkarinlägg i debatten: Försök se det ljusa i läget: a) Ingen ryggvärk å sne kropp å annat elände, b) Inga fula skärmärken i axlarna efter tung BH, c) Inget svett å äckliga svampinfektioner å kanske nåt mer snusk under stora tunga meloner - framförallt d) Inga problem med att män inte ser DIG ( = din goda själ, dina vackra ögon - ja allt det fina som är DU!) utan bara dina bröst!



Sen så är det ju alldeles för många som luras att de inte duger som de är... Hela jämra indoktrineringsmaskineriet tycks gå ut på detta. Drivs trendindustrin kanske rentav av intressenter i silikonbranschen?



Ännu en tanke: En massa av de kvinnor som anses ha "lagom" stora bröst är i själva verket opererade...så måttstocken har förändrats åtskilligt bara under de senaste åren.



Nog tjatat nu... Kort och gott: Du är JÄTTEFIN och jag är superstolt över din insats på badstranden idag!



Hälsningar från en med öron i format som parabolantenner... (VA??? menar du att du missat dem???) ; )

2009-07-30 @ 15:43:00
Din Blogg http://egetbevag.se
Postat av: Kalle

Vet nte alls hur mycket det betyder, men av vad jag sett av din blogg (hela :D) och dina bilder tycker jag att din kropp ser väldigt vacker ut. De flesta tycker nte att en stor Pam hylla är det vackraste utan i en mindre skala och naturliga :)



Pöss :D

2009-09-21 @ 14:46:21

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0