14.01

Nu har baby åkt med sina föräldrar hem till småland och han blir borta tills på torsdag. För bara några sekunder sedan steg han ut genom dörren och jag känner fortfarande hans läppavtryck mot mina läppar.
Men det är ganska lustigt, hur kan det kännas så mycket att någon bara lämnar en för någon sekund. Jag kan inte avgöra om det känns så tomt för att han inte är här just nu eller för att jag vet att det är fyra dagar han ska vara borta.

Halva jag sitter här i hans vardagsrum, halva jag. Andra halvan är påväg till småland. Andra halvan tog han med sig, mitt fina hjärtegull. Men jag förnekar inte att lite tid ifrån varandra är bra, det får än att känna saknad. Även om jag saknar honom för varje sekund han inte är här så är fyra dagar inte så farligt.

Och för all del, det borde jag också veta. Jag har trots allt, med sjukliga beroende av närhet, haft långdistansförhållanden där jag varit tvungen att vänta 8 veckor på att få träffa honom igen. fyra dagar är ingenting men en evighet utan dig.

___

Kommer nog gå och lägga mig snart, sova bort tiden av saknad. Lukta på kuddarna och känna hans doft. Sova igen lite timmar jag missat i natt. Sova bort min baksmälla. Fast lägger jag mig nu vaknar jag väl vid 2 tiden i natt och det känns kanske inte så lämpligt.


åh jag saknar dig. Det ska vara du och jag, jag känner det i hela hjärtat


ja, tid att avsluta. Tid att kanske ta en cigarette och njuta av att jag faktiskt är ensam, ensam någon annan stans än hemma. Ensam utan att mamma har en aning, en aning om vad jag gjorde i natt, vad jag gör och vad jag tänker göra. Frihet. du kan aldrig fånga mej.







Meddelanden
Postat av: S

Ja, det ska vara du och jag. Sök mig.

2010-05-26 @ 04:13:55

Säg vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0